Diana (42) stråler av glede etter nyåpningen: – Helt enorm respons!

SCROLL
Nå kan Diana Jakobsen Wilhelmsen (42) og resten av gjengen på Micdrop ta i mot sine første kunder. Foto: Jakob Guttormsen

Nytt år – ny drakt for Diana Jakobsen Wilhelmsen (42).

BODØ BY

I desember ble dørene på Kry frisør i Sjøgata i Bodø lukket og låst. 

Men det var langt fra slutten for Jakobsen Wilhelmsen. 

Etter en hektisk prosess med lange arbeidsdager, kan gründeren fra Bodø endelig ta imot gjester i sin nye salong i Professor Schyttes gate. 

– Det har vært en helt enorm respons! Det er veldig deilig å være på plass, sier en tydelig fornøyd salongeier når Avisa Nordland tar turen innom det nyoppussede lokalet. 

Tilbake i desember tok AN turen innom det som da var tomme lokaler. Nå står Jakobsen Wilhelmsen og hennes team klare til å starte nyåret i ny drakt med salongen Micdrop.

– Jeg føler at det er som om å komme til en litt annen verden. Det er en storby-vibe over dette, sier hjernen bak og fortsetter: 

– Dette er ti år bak i tid med ideer jeg har hatt i bakhodet. Nå har jeg på mange måter fått satt dem ut i liv. Jeg syns vi har vært dristig i både farger og valg på alt. Det er en god miks av stiler og vi er en ekstremt fornøyd gjeng. Jeg er rett og slett bare veldig glad.

For når en tar turen innom Micdrop, er det mange forskjellige inntrykk. 

– Det er rosa, blått, gult, lilla, neon. Det går ikke an å ikke bli i godt humør her! gliser 42-åringen.

Byscene

Med det nye lokalet, har Jakobsen Wilhelmsen mye plass hvor hun kan slippe kreativiteten løs. 

I det tidligere intervjuet med AN røpet hun en visjon om å samarbeide med andre aktører som vil være med å skape noe. 

– Jeg tenker at det er så mange muligheter her. Jeg har hatt flere innom her for å leke med ideen om å bygge opp en scene og få til andre events, sier ei som tydelig har mange ideer på lur. 

– Jeg syns det er litt deilig at når man kommer inn, så er man litt usikker på hva dette er, legger hun til.

Her kommer muligens det som Jakobsen Wilhelmsen mener kan bli en av de feteste byscenene i Bodø. – Tenk om jeg får til noe kulturelt her. Denne delen av lokalet ønsker jeg å holde litt åpen, sier hun. Foto: Jakob Guttormsen

Med nyåpningen like ovenfor Glasshuset og Fram Kino, er det per i dag stor kundekonkurranse blant salongene i Bodø. 

– Hvordan skal dere skille dere ut fra mengden? 

– Vårt kundefokus er å konsentrere oss om hva vi driver med. Utvikle produktet vårt og holde en høy faglig kompetanse, som det skal være, forklarer hun. 

Jakobsen Wilhelmsen understreker at kunnskapen blant de ansatte skal være høyt i fokus, samt at kunden får muligheten til å sitte på noe av kunnskapen etter en frisørtime hos Micdrop. 

– Det syns jeg gjør det ekte og rått. Men det krever noe av frisørene, mener hun.

– Superviktig

I tillegg til kundefokuset, har det også vært viktig for 42-åringen å fokusere på hvordan frisørene har det i arbeidshverdagen. 

– Vi har fønere som er lette og lager mindre lyd. I vaskesona er det ergonomisk, hvor frisørene kan sitte. Samtidig avlaster vi gjestene mer, hvor de kan ligge der det er helt flatt. Alle valgene vi har tatt er for at det skal være bra for kunden, men også frisørene. 

– Det er en bransje hvor det er superviktig.

Micdrop har i dag et team på fire ansatte, med to nykommere på vei inn. 

Om det blir flere enn som så, er ikke utelukkende for drivkraften bak salongen. 

– Vi får se, vi har plass til flere, smiler hun.

FOLLOW US